O škole
Informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Název | Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace |
Adresa | náměstí Klášterní 134, 672 01 Moravský Krumlov |
IČO | 49439324 |
IZO ředitelství | 600 127 621 |
IZO základní škola |
102 855 722 |
IZO školní družina | 119 300 249 |
Zápis školy | Školský rejstřík vedený MŠMT |
Právní forma | Příspěvková organizace |
Zřizovatel | Město Moravský Krumlov, okres Znojmo náměstí Klášterní 125, 67211 Moravský Krumlov |
Zřizovací listina |
Úplné znění zřizovací listiny č.j. 4731/2002 ze dne 30.10. 2002 příspěvkové organizace Města Moravský Krumlov ve znění dodatků |
Telefon | Škola 515322254 Školní jídelna 778 113 398 |
Fax | 515300759 |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | |
Webové stránky | www.klasternizs.cz |
Kontaktní osoba pro poskytování informací | Mgr. Lucie Krausová zástupce ředitele školy tel.: 778 113 386 e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Úřední hodiny: Po-Pá 7:00 - 16:00 hod. |
Činnosti, které příspěvková organizace vykonává | Základní škola v sídle školy Školní jídelna v sídle školy Školní družina v sídle školy |
Ředitel organizace |
RNDr. František Vrána |
Poskytované vzdělávání |
Základní vzdělávání vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu učení, aby se učili tvořivě myslet a řešit přiměřeně problémy, účinně komunikovat a spolupracovat, chránit své fyzické i duševní zdraví, vytvořené hodnoty a životní prostředí, být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem, k odlišným kulturním a duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o své další životní dráze a svém profesním uplatnění. |
Vyučované obory vzdělávání |
79-01-C/01 Základní škola, rámcový vzdělávací program, délka vzdělávání 9 roků |
Forma vzdělávání | denní |
Pravomoci ředitele školy
- rozhoduje ve všech záležitostech týkajících se poskytování vzdělávání a školských služeb
- odpovídá za to, že škola, školní družina a školní jídelna poskytují vzdělávání a školské služby v souladu se školským zákonem a schválenými učebními dokumenty
- odpovídá za odbornou a pedagogickou úroveň vzdělávání a školských služeb
- vytváří podmínky pro výkon inspekční činnosti České školní inspekce a přijímá následná opatření
- vytváří podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a pro práci školské rady
- zajišťuje, aby zákonní zástupci žáků a žáci byli včas informováni o průběhu a výsledcích vzdělávání
- zajišťuje spolupráci při uskutečňování programů zjišťování výsledků vzdělávání vyhlášených MŠMT
- odpovídá za zajištění dohledu nad nezletilými žáky ve škole a školském zařízení
- stanovuje organizaci a podmínky provozu škol a školských zařízení
- odpovídá za použití finančních prostředků státního rozpočtu přidělených podle ustanovení školského zákona v souladu s účelem, na který byly přiděleny
- předkládá rozbor hospodaření podle závazné osnovy a postupu stanoveného MŠMT
- rozhoduje o právech a povinnostech v oblasti státní správy v případech vymezených školským zákonem
- plní všechny úkoly zaměstnavatele vůči všem zaměstnancům příspěvkové organizace
- ředitel školy rozhoduje o těchto právech a povinnostech v oblasti státní správy - přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku podle § 17 odst. 3 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
- povolení individuálního vzdělávacího plánu podle § 18 školského zákona
- odkladu povinné školní docházky podle § 37
- převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy podle § 39 odst.2
- přijetí k základnímu vzdělávání podle § 49 odst. 1
- povolení pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2
- opakování ročníku po splnění povinné školní docházky podle § 52 odst. 6
- snížení nebo prominutí úplaty za poskytování vzdělávání a školských služeb podle § 123 odst. 4
- povolení a zrušení individuálního vzdělávání žáka podle § 41
Možnosti odvolání
- proti všem rozhodnutím ve věcech práv a povinností v oblasti státní správy je přípustné odvolání ke Krajskému úřadu Jihomoravského kraje prostřednictvím ředitele školy. Odvolací lhůta je 15 dní.
Nejdůležitější právní předpisy
- zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základní, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů
- zákone č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů
- nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů
- nařízení vlády č. 689/2004 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 410/2004 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních, ve znění pozdějších předpisů
Poskytování informací
- Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (telefonicky, osobně) nebo písemně (poštou, osobně, faxem, elektronickou poštou nebo na nosiči dat).
- Pokud žádost směřuje k poskytnutí zveřejněné informace může povinná osoba sdělit jen údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. V případě ústní žádosti tak učiní neprodleně, v případě písemné žádosti nejpozději do 7 dnů ode dne doručení žádosti. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí informace, musí mu být poskytnuta.
- Není-li žádost vyřízena ústně, v případě ústních žádostí, poskytne se požadovaná informace písemně, nahlédnutím do spisu (včetně možností pořízení kopie) nebo na paměťových mediích).
- Pokud ze žádosti není zřejmé, že směřuje vůči povinné osobě nebo kdo žádost podal, pověřený pracovník ji bez dalšího odloží.
- Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo je formulována příliš obecně, pověřený pracovník vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne doručení žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne pověřený pracovník o odmítnutí žádosti.
- Pokud je požadovaná informace mimo působnost povinné osoby, pověřený pracovník žádost odloží a odložení žádosti a jeho důvod sdělí do tří dnů žadateli.
- Pověřený pracovník poskytne žadateli informaci nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti, případně ode dne upřesnění žádosti. O formě, ve které bude informace poskytnuta rozhoduje pověřený pracovník. Lhůtu může pověřený pracovník prodloužit nejvýše o 10 dní pouze z těchto důvodů:
- vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách povinné osoby, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti
- konzultace s jiným orgánem státní správy, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti
- konzultace mezi více organizačními útvary povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti.
- Pověřený pracovník je povinen prokazatelně (písemně) informovat žadatele o prodloužení lhůty a důvodech prodloužení.
- Pokud povinná osoba odmítne zcela nebo zčásti poskytnout informace žadateli, vydá o tom ve lhůtě 15 dnů rozhodnutí, které je správním rozhodnutím a musí obsahovat tyto náležitosti:
- název a sídlo povinného subjektu
- číslo jednací a datum vydání rozhodnutí
- označení žadatele o informaci
- výrok, který obsahuje samotné rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace požadované žadatelem
- odůvodnění, které obsahuje důvod odmítnutí poskytnutí informace, včetně každého omezení práva na informace s uvedením ustanovení příslušných právních předpisů
- poučení o odvolání, které obsahuje poučení o místu, formě a době podání odvolání
- vlastnoruční podpis statutárního orgánu povinné osoby s uvedením jména, příjmení a funkce
- jméno, příjmení a funkce pověřeného pracovníka
- Rozhodnutí se doručuje do vlastních rukou.
- Pokud žadatel žádá o poskytnutí více informací, z nichž některé jsou vyloučeny, povinná osoba přípustné informace poskytne a souběžně rozhodne o odepření vyloučených informací.
Úhrada za poskytnutí informace
- Povinná osoba je oprávněna požadovat náhradu skutečných nákladů spojených s vyhledáváním informací, pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli.
- Povinná osoba je povinna žadateli na jeho žádost potvrdit předpokládanou výši úhrady nákladů. V odůvodněných případech lze podmínit vydání informací zaplacením úhrady nebo zálohy.
Sazebník úhrad
Pořízení kopie
- formát A4 – jednostranný 2 Kč/str., oboustranný 3 Kč/str., při horší kvalitě příplatek 1 Kč/str.
- formát A3 – jednostranný 4 Kč/str., oboustranný 6 Kč/str., při horší kvalitě příplatek 1 Kč/str.
Tisk na tiskárně
- formát A4 – na laserových 2 Kč/str., na ostatních 3 Kč/str.
- formát A4 – barevný tisk: celá strana – 20 Kč/str., půlstránka – 15 Kč/str., menší rozsah než půlstránka – 10 Kč/str.
Kopírování na magnetický nosič:
- Disketa – 10 Kč/kus
- CD – 15 Kč/kus
- DVD – 20 Kč/kus
- Videonahrávka – dle skutečných nákladů
Poštovné dle aktuálního ceníku České pošty, a. s.
Mzdové náklady za zpracování a vyhledávání 75,- Kč za každou započatou půlhodinu
Stížnosti
- stížnosti se podávají poštou, elektronicky i ústně; telefonicky se stížnosti nepřijímají a neevidují
- pověřenou osobou je zástupce ředitele školy Mgr. Lucie Krausová
- o ústní stížnosti je se stěžovatelem sepsán zápis
- pokud stěžovatel požádá o utajení totožnosti, postupuje se šetření stížnosti bez informací, které by mohly stěžovatele identifikovat
- pokud je utajení stěžovatele překážkou řádného prošetření stížnosti, je požádán o udělení souhlasu s uvedením údajů o jeho osobě
- stížnost nevyřizuje osoba, proti níž je stížnost směřována
- stížnost se prošetří a informuje stěžovatel zpravidla do 30 dnů
Výroční zpráva o poskytování informací
Je zpracována vždy do 1. března za uplynulý kalendářní rok a je k nahlédnutí v kanceláři školy.
Zpracováno s použitím Pokynu MŠMT č. j. 31 479/00-14 ze dne 8. 11. 1999
V Moravském Krumlově 21. listopadu 2008
RNDr. František Vrána
ředitel školy